Blog Archive

04 November 2017

We krijgen elk kansen



We krijgen elk kansen
Jezus bidt voor alle gelovigen om één te zijn zoals Hij en de Vader één zijn.

Dit gaat veel verder dan wat velen vandaag als eenheid promoten. Paulus zocht de Korinthiërs om "allemaal hetzelfde te spreken, en dat er geen verdeeldheid onder jullie is, maar dat jullie perfect samengevoegd zijn in dezelfde geest en in hetzelfde oordeel" (1 Korinthiërs 1:10). Dit is Gods standaard van eenheid.

Deze eenheid tussen gelovigen is wat Jezus zei dat de wereld zou laten weten dat Jezus de Zoon van God is. Dit is het grootste hulpmiddel voor evangelisatie dat de kerk heeft. De enige manier waarop het lichaam van Christus één zal zijn als de Vader en Jezus één is, is Gods soort liefde. Geen wonder dat Satan probeert om gelovigen naar elkaars kelen te laten gaan. We geven jaarlijks miljarden dollars uit aan evangelisatie via televisie, radio, conventies en kruistochten, maar de wereld wordt niet geëvangeliseerd omdat het lichaam van Christus niet verenigd is in liefde.

Er is tegenwoordig heel weinig eenheid onder de gelovigen. Dit heeft zich gedurende duizenden jaren voorgedaan en zal waarschijnlijk niet van de ene op de andere dag worden opgelost. We moeten streven naar eenheid, maar niet overweldigd worden door het probleem. Alle christenen zijn al met elkaar verbonden door het lichaam van Christus, en God de Vader ziet ons allemaal als zijn kinderen. Alle verdeeldheid tussen christenen wordt gemaakt door de mens, niet door God. Gedurende een korte tijd genoot de kerk eenheid op aarde. Ongeacht welke strijd en verdeeldheid er hebben plaatsgevonden, alle gelovigen zijn nog steeds één in Christus en zullen in de eeuwigheid in perfecte eenheid leven. We zijn nu één in Spirit. We moeten die eenheid hier op aarde gewoon ervaren.

"Uw koninkrijk kome, uw wil geschiede op aarde zoals in de hemel" (Mt 6:1

No comments:

Post a Comment

Featured Post

The most powerful message ever preached in past 50 years !

 AWMI.com  **  The most powerful message ever preached in past 50 years !  10 Reasons It's Better to Have the Holy Spirit ...

Popular