Blog Archive

29 September 2017

Jumalan armo


Jumalan armo
Matteuksen 23:23 "Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, sillä te maksatte kymmenykset mintun, anis ja cummin, ja jättäkäät lain, tuomion, laupeuden ja uskon painoisimmat asiat: nämä teidän olisi pitänyt tehdä, ja ei jätä muuta kumoa. "


Yksi tapa jolla Jumalan hyvyys paljastuu on Hänen armonsa. Voimme kuvata armoa Jumalan valmiutena keventää kuolleiden olentojen kurjuutta. Monta kertaa, armoa kutsutaan myötätuntoa tai rakastavaa ystävällisyyttä. Se ilmaistaan kohti syntistä, koska synti on tuonut hänelle kurjuutta.

Jumalan armo uskovaiselle paljastaa Jumala, joka ottaa pois synnin seurausten kurjuuden Vapahtajamme, Herran Jeesuksen Kristuksen, uudesta liitosta. Armo ei ole jotain ansiota eikä ansainnut, vaan lahja, kuten apostoli Paavali sanoo, "ei vanhurskauden tekoilla, joita me olemme tehneet, vaan Hänen pelastuksensa mukaan hän pelasti meidät" (Ti 3: 5).

Paavali puhuu taivaallista Isää nimellä "armon Isä". Sanaa isä käytetään monesti pyhiin kirjoihin alkuunpanijana tai lähteenä jotain. Esimerkiksi paholaista on nimeltään valheen isä (Joh. 8:44), eli hän on laiskan tekijä ja aloittelija. Samoin taivaallinen Isämme on kaiken armon tekijä, aloittelija ja lähde. Joka kerta, kun ihmiskunta huusi uskon kautta, Jumalan armo saavutti ja täytti heidän tarpeensa.

Jumalalle on sanottu olevan runsaasti armoa sen suuren rakkauden tähden, jonka kautta hän rakasti meitä (Ef 2: 4), ja että meillä on valtaistuimelle kutsuttu armo, jonka avulla voimme tulla ja saada armoa. Jumala ei ollut motivoitunut pelastamaan meidät säälien tai velvollisuutensa kautta, kuten Luojamme. Häntä motivoi vain rakkaus. Jumala rakastaa meitä.

No comments:

Post a Comment

Featured Post

The most powerful message ever preached in past 50 years !

 AWMI.com  **  The most powerful message ever preached in past 50 years !  10 Reasons It's Better to Have the Holy Spirit ...

Popular