Blog Archive

25 August 2017

Kiitos Jumalalle hänen lunastuksestaan

Kiitos Jumalalle hänen lunastuksestaan

Mark 10:45 "Sillä ei ole tullutkaan Ihmisen Poikaa palveltavaa, vaan palvella ja antamaan henkensä lunnaiksi monille."

Jeesus kertoi opetuslapsilleen monta kertaa kuolemastaan, mutta tämä on ensimmäinen kerta, jolloin Hän ilmoitti syyn kuolemaansa. Nyt on selvää, että hänen kuolemansa olisi "lunnaita", joka määritellään kreikaksi menettämisen keinoin maksamalla hinnan.

Sanat "lunnaita" ja "Lunasta" käytettiin vaihtuvasti pyhiä kirjoituksia.
Ei ainoastaan Jeesus maksaisi synnin hinnan vaan myös hänen kuolemansa olisi korvaava.
1 Timoteukselle 2: 6, 6 joka antoi itsensä lunnaiksi kaikille ihmisille. Tätä on todistettu oikeaan aikaan.


 
sana "lunastus" on peräisin kreikan sana "antilutron", joka tarkoittaa "lunastushinta". Kreikan sana "anti" tarkoittaa "sijasta".
Toisin sanoen lunnaita käytetään kaikille, jotka hyväksyvät sen

 
(Joh. 3: 16-17, 16 Sillä Jumala rakasti maailmaa niin, että hän antoi hänen ainoan Poikansa, että kukaan, joka uskoo häneen, ei kadota, vaan on iankaikkinen elämä.17 Sillä Jumala ei lähettänyt Poikansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan pelastamaan maailman hänen kauttaan.


 
Rom. 10:13). 3 Koska he eivät tienneet Jumalan vanhurskautta ja pyrkivät luomaan omaa, he eivät ole alistaneet Jumalan vanhurskautta.

Lunastusmaksumme on Jeesuksen elämä, toisin sanoen Jeesuksen verta

 
(Kol.1: 14) 14 Jolla meillä on lunastus hänen verensä kautta, syntien anteeksianto.


 
Tämä lunastus Hebrealaisten 9:12 mukaan on ikuinen ja sen tarkoituksena on puhdistaa meidät kaikesta pahuudesta
(Ti 2:14), 14 joka antoi itsensä lunastamaan meidät kaikesta pahuudesta ja puhdistamaan itseään kansalle, joka on hänen oma, innokkaasti tekemään hyvää.
ja tuo meitä palvelemaan elävää Jumalaa

(Heb 9:14).
12 Hän ei tullut vuohien ja vasikoiden verellä; mutta hän tuli kerran kaikkein pyhimpään paikkaan omalla verellään saaden näin iankaikkisen lunastuksen.

 
13 Vuohet ja härät ja härän tuhka vuodatettiin ne, jotka ovat epäjumalattomia, pyhittämään heidät, niin että he ovat ulospäin puhdasta.
14. Kuinka paljon sitten Kristuksen verta, joka ikuisen Hengen kautta tarjosi itsensä Jumalalle vailla, pelastaa omatuntomme kuolemasta johtavista tekoista, jotta voimme palvella elävää Jumalaa!
Tätä voidaan kuvata tapaa, jolla käytämme leimamerkkejä. Ensin leimat on ostettava, sitten ne lunastetaan haluttuun tuotteeseen. Osto on välttämätöntä, mutta niin on lunastus. Kukaan ei todellakaan halua postimerkkejä. He haluavat, mitä leimoja voidaan lunastaa. Koko pelastuksemme ostaminen on jo tehty Jeesuksen veren kanssa, mutta elimiä ei ole vielä lunastettu.

Toisin sanoen emme ole vielä saaneet kaikkia liiketoimen etuja fyysisissä elimistössä. Tämä tapahtuu Herran toisella tulemuk- sella, kun saamme uusia kirkastuneita elimiämme.
Meidän henkiemme ovat ainoa osa meistä, jotka ovat kokeneet täydellisen lunastuksen.

Kiitos Jumalasta lunastuksesta, jonka Hän on antanut sinulle tänään.

No comments:

Post a Comment

Featured Post

The most powerful message ever preached in past 50 years !

 AWMI.com  **  The most powerful message ever preached in past 50 years !  10 Reasons It's Better to Have the Holy Spirit ...

Popular